Анонс подій Архів
Оголошення Архів
Привітання Архів

11.06.2018

7 червня 2018 року в м. Сквира на базі Сквирського районного центру дитячої та юнацької творчості відбулися педагогічні читання «Батьківська педагогіка В.Сухомлинського: проблеми взаємодії школи і сім’ї у контексті сучасних освітніх і суспільних запитів», що були проведені згідно з планом заходів на 2017-2029 роки із запровадження Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа».

Педагогічні читання організовані лабораторією виховання в сім’ї та закладах інтернатного типу Інституту проблем виховання НАПН України у співпраці з відділом освіти Сквирської райдержадміністрації Київської області та комунальним вищим навчальним закладом Київської обласної ради «Академія неперервної освіти».

У заході взяли участь науковці, науково-педагогічні працівники, методисти, педагоги закладів середньої освіти Київської області та м. Сквири, зокрема експериментального майданчика лабораторії виховання в сім’ї та закладах інтернатного типу – НВК «Сквирський ліцей - ЗОШ І-ІІ ступенів».

Відкрив педагогічні читання завідувач відділу освіти Сквирської райдержадміністрації Заболотний Олександр Вікторович, заслужений вчитель України, наголосивши на значенні спадщини Василя Сухомлинського для педагогів Сквирщини, що виявляється в навчальних та соціально-громадських успіхах вихованців.

На пленарному засіданні були заслухані доповіді:

 

Формування у підлітків цінності життя у взаємодії школи і сім’ї через призму творчості В. Сухомлинського(Шахрай Валентина Михайлівна, доктор педагогічних наук, завідувач лабораторії виховання в сім’ї та закладах інтернатного типу Інституту проблем виховання НАПН України).

        

Система педагогічної просвіти батьків у Павлиській школі»(Пащенко Дмитро Іванович, доктор педагогічних наук, професор кафедри педагогіки, психології та менеджменту освіти  КВНЗ КОР «Академія неперервної освіти»).

 

Сучасне бачення проблеми відповідального батьківства у творчості В.Сухомлинського(Гончар Людмила Вікторівна, кандидат педагогічних наук, провідний науковий співробітник лабораторії виховання в сім’ї та закладах інтернатного типу Інституту проблем виховання НАПН України).

 

Роль сім’ї у виховній системі Василя Сухомлинського(Плівачук Катерина Володимирівна, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри філологічних, суспільно-гуманітарних та мистецьких дисциплін КВНЗ КОР «Академія неперервної освіти», заслужений вчитель України).

 

Поетична грань слова у творчості Василя Сухомлинського(Цимбалюк Василь Іванович, вчитель української мови та літератури НВК «Сквирський ліцей - ЗОШ І-ІІ ступенів», кандидат педагогічних наук, заслужений вчитель України).

 

Розвиток творчого потенціалу учнів у контексті «Батьківської педагогіки» Василя Сухомлинського(Ярмульська Іванна Володимирівна, вчитель української мови та літератури НВК «Сквирський ліцей - ЗОШ І-ІІ ступенів»).

 

Василь Сухомлинський у моєму житті (Середа Олександра, учениця 10 класу НВК «Сквирський ліцей - ЗОШ І-ІІ ступенів»).

 

У ґрунтовних доповідях розкривалися провідні ідеї педагогіки Василя Сухомлинського, його погляди на роботу школи з сім’єю, формування відповідального батьківства. Зроблено акцент на гуманістичних засадах наукової та практичної діяльності Василя Сухомлинського, необхідність виховання сучасних школярів у співпраці з сім’єю на ґрунті високої поваги до Людини, її життя, прав і свобод. Окреслювалися шляхи ефективної взаємодії школи і сім’ї в контексті реформування сучасної української школи.

Учасники педагогічних читань прийшли до висновку, що педагогам, батькам, учням необхідно вдумливо читати праці Василя Сухомлинського, осмислюючи суть його висловів, адже в його творах багато відповідей на питання: як людині жити гідно – безвідносно до того, який надворі час.

Незабутнє враження отримали учасники педагогічних читань і від відвідування ландшафтного парку у с. Буки Сквирського району. До складу ландшафтного парку входить храмовий комплекс, за проект якого архітектора Юрія Бабича нагороджено Державною премією України в галузі архітектури.


Архів